2010. július 5., hétfő

A szellemhajó

Julianna Margulies, azaz a Vészhelyzet című sorozat  egykori főnővére. A karakter örökre a nevéhez tapadt. Egyedül miatta esett a választásom erre a filmre a minap. Viszont utólag belátom, kár volt... Nem vele volt baj, vagy a többi színésszel, hanem magával a filmmel és a történettel. Örömömre két ismert arcba is belefutottam. Egyikük Gabriel Byrne, akit pont korábbi blogbejegyzésem során dicsértem, illetve A Grace-klinikából ismert Isaiah Washington, akit szintén nagyra tartottam - EDDIG. Mindhárom általam jól ismert színész csak vergődött a bugyuta történetbe ágyazott thriller-maszlagban. Nem csodálnám, ha csak a pénzért vállalták volna mindezt... Ennél mindhármuk sokkal többre hivatott!
Röviden a történetről: A tenger törvénye, hogy amit benne találsz - legyen az egy elhagyatott hajó kinccsel - a tiéd! Az Arctic Warrior legénysége az egyik legprofibb roncsmentő-csapat. Toldozzák-foldozzák a léket kapott hajókat és kiváló munkájukért mindig busásan megfizetik őket. A férfiakból és egy hölgyből álló alakulat megbízást kap egy ismeretlen férfitól, aki nyomára akad egy negyven éve eltűnt luxus óceánjárónak. Igen ám, de az elhagyatott hajó furcsa dolgokat rejt... és ekkor kezdődnek a bajok a filmmel. Szellemek jelennek meg a hajót meglátogató legénység előtt és az óceánjáró sorra szedi áldozatait. Mivel többször bele is aludtam a filmbe, így a cselekmény részleteibe nem is mennék bele. 
Az eleje horrorisztikusan kezdődik, ám a vége egy csapnivalóan gyenge B-kategóriás misztikus thrillerbe csap át. A történet annyira elrugaszkodik a valóságtól, amit az én realisztikus látásmódom már nem bír elviselni. Éppen ezért számomra az első negyedóra után már kiderült, hogy ez a film nem az én filmem... SAJNOS! Csak 1-2 jó ötlet és megoldás miatt 3/10.